Při výběru bubnové sekačky je třeba zaměřit se nejen na design, ale potenciálního zájemce by měly upoutat i jedinečná technická řešení. Jednobubnové sekačky VARI disponují novým typem rámu se zvýšenou tuhostí v krutu až o 30%, mají masivní žací disk s vyztuženým okrajem, celoplošným podběhem a odlitým uložením žacích nožů, tzv. T-BAR. Pohonná soustava sekaček má zastudena tvářené řemenice, převodovku pojezdu s válcovaným šnekem a bronzovým šnekovým kolem, tuhou nápravu pro jízdu po vrstevnici, řemeny od německého Optibeltu a bezpečnost dotváří dvoučelisťová brzda disku.
Víte, že? … VARI jako jediná firma na trhu používá čelisťové brzdy žacího disku?
Výrobce nezapomíná ani na ergonomii, takže rukojeti jsou výškově stavitelné v šesti polohách a mají měkčené gripy se vzduchovými komorami pro snížení únavy rukou. Páčky ovládání pojezdu a pohonu žacího disku překvapí nízkými ovládacími silami.
Vybere si každý
Vstupní třídou do světa bubnových sekaček VARI je řada DS-521 Agatha, která dokonale zatočí s vysokou trávou na středních zahradách nebo sadech. Uvedený typ stroje nabídne všechna výše uvedená technická řešení, navíc je vybavena i nerezovým krytem žacího disku, jehož nedílnou součástí je i textilní poutko pro snadnou manipulaci při převozu. Agatha má záběr 58,5 cm a pohání ji tři různé typy motorů – VARI XP-200; Honda GCV 160 nebo nový BS 675 Exi se systémem Ready Start.
Bubnovka Agatha s motorem BS 675 Exi Ready Start
Jednorychlostní pojezd, naladěný na 2 km/h je zárukou, že se sekačka ,,prokouše“ i tou nejpřerostlejší trávou.Vyšší třídu prezentuje BDR-620 Lucina MaX se záběrem 65 cm a dvěma rychlostmi pojezdu 2 a 2,8 km/h. Tento model funguje jako víceúčelový nosič, takže není jen bubnovou sekačkou, můžete si k němu pořídit mulčovací adaptér o záběru 58 cm, shrnovací radlici nebo nově také pasivní zametací kartáč pro briskní úklid. Lucinu pohánějí dva motory – buď Honda GCV 190 nebo BS 850E, který je vybavený systémem Ready Start. V současnosti však VARI nabízí ještě limitovanou edici Luciny s poloprofi motorem Honda GSV 190, který má dvojitý filtr vzduchu, litinovou vložku válce, pístní kroužky se sníženým třením nebo valivé uložení klikové hřídele.
Multifunkční sekačka BDR-620B Lucina MaX používá pro připojení adapterů šikovnou drážkovanou spojku
Největší bubnovou sekačkou je jednoúčelová BDR-1200, vybavená motorem Honda GXV 390, pětirychlostní převodovkou Peerless se zpátečkou a 10“ foukanými koly se směrovými brzdami. Dva žací bubny jsou usazeny na výklopném rámu a jejich propojení je řešeno kardanovou hřídelí a dvěma kuželovými převodovkami. Bubnovou sekačku však můžete mít i tehdy, jste-li majitelem stavebnicového VARI systému. Přímopřipojitelný podvozek sečení BDR-650V se záběrem koncepčně zachovává přednosti sekaček Líza a Lucina a bez jakýchkoliv úprav jej spojíte jak s 2T, tak 4T motorem se spojkou 80 mm. Pro majitele malotraktorů s převodovkou DSK-316 je pak k dispozici adaptér Samson-56, který je od převodovky poháněn přes hřídel a kuželové soukolí.
Malotraktor VARI s převodovkou DSK-316.1 PSVN a bubnovým adapterem Samson
A pro majitele starších převodovek je dispozici akce ,,šrotovné“, takže pokud přinesete starou, i nefunkční převodovku typové řady DSK-316 nebo T-19, za skvělou cenu dostanete úplně novou DSK-316.1 PSVN pro 4T motor.
Hydronosič RAPTOR přináší do střední třídy zcela nové technologie
Pro náročné bude od léta k dispozici nový nosič RAPTOR Hydro, u něhož jsme zúročili naše zkušenosti z posledních let a silnou vývojovou základnu. U stroje nechybí moderní lisovaný rám, hydropohon K-46DI s autouzávěrkou, 4,5 litrová nádrž paliva integrovaná do nosníku řidítek, motor BS 950E nebo připojení adaptérů přes spojku NORAM.
ZDROJ: PR článek společnosti VARI, a.s.