Stopětadvacítka Yuki City na první pohled zaujme hodně sportovním designem a ostré úhly dvojitého předního světlometu působí hodně agresivně. Osobně mi to trochu připomíná francouzskou školu a design řady Speedfight, ale v řadě prvků je tato Yuki naprosto originální. A najdeme zde i vyloženě luxusní vychytávky jako červeně obšívané sedlo s výšivkou Yuki či inverzní digitální přístrojovku. Potěší i zrcátka, která dříve bývala slabinou skútrů z východu, na modelu City najdete krásná propracovaná a pevná zrcátka, navíc se slušnou funkcí.
Diodové směrovky zavěšené pod řídítky, propracovaná litá kola, průduchy v horní kapotáži nebo třeba malý trojúhelníček jako náznak ochranného štítku dávají najevo, že na designu se nešetřilo. A to i přesto, že tento líbivý skútr patří k úplně nejlevnějším strojům na našem trhu a pořídíte jej již za 28 tisíc korun.
Sportovní dojem posiluje i grafika složená ze zlatočerných ostrých úhlů, dále koncovka výfuku vzadu zvednutá do výšky a nakonec i červené brzdiče kotoučových brzd a červené zadní odpružení se samostatnými expanzními nádobkami. Skútr má v sériovém provedení postranní stojánek i hlavní stojan a jedinou pihou na kráse je z mého pohledu kovový zadní nosič, který supluje i funkci madel spolujezdce. Což o to, na pohled je docela dobrý, ale nedrží se za něj zrovna pohodlně a zavazadlo si na něj taky neuvážete. Tady se zjevně počítá hlavně s montáží malého zadního kufru, který k zavazadlovému prostoru pod sedlem na jednu přilbu přidá další užitný objem.
Po vyšvihnutí do sedla se rozsvítí zajímavě řešená přístrojovka využívající inverzní displej – celý displej je černý a číslice se ukazují bíle. Docela povedené řešení, které je vidět i na slunci. Přehledné kontrolky doplňuje dvojité červené tlačítko nastavování údajů na displeji. Ovladače na řídítkách patří spíše do starší školy, skútr nemá automatická světla, ale vůbec nevadí, pokud necháte světla v trvale zapnuté poloze – po vypnutí zapalování zhasnou a nehrozí vybití.
Po nastartování se ozve utlumený chod jednoduchého jednoválce 125 ccm, motor můžete oživit i klasicky startovací pákou – to se může leckdy hodit, třeba při startování po zimě se slabší baterií. Motor se po přidání vytočí do vyšších otáček a až pak zabere variátor a odpíchne vás od křižovatky se všemi auty za zády. Motor má dost elánu do běžného provozu a když ho chvíli podržíte pod plynem, ukáže vám na displeji i rychlosti nad 100 km/h. Má na stopětadvacítku slušný zátah i při jízdě se spolujezdcem, na kterého čekají samostatné stupačky. Kdo se pořádně rozjede, musí se v krizi i pořádně zastavit, od toho má City kotoučové brzdy na obou kolech. Ta zadní je docela ostrá a občas si při sólové jízdě zablokuje kolo, při jízdě ve dvou je ale optimální. Přední brzda funguje přesně, jak byste od ní očekávali. Trochu slabší známku jsme celkově udělili odpružení. Na slušném asfaltu funguje bez připomínek a v zatáčce je podvozek jistý a dobře drží stopu – za to lze poděkovat i větším pneumatikám na 13palcových kolech. Na hodně rozbitém povrchu jsme ale čekali trochu lepší odstínění nerovností – zvlášť když se zadní odpružení chlubí expanzními nádobkami tlumičů. Zvlášť do rukou se dostane větší porce rázů, na tom se podílí o celý rám skútru, který není kvůli zachování rovné podlážky tak tuhý. Recept je jednoduchý, stačí na rozbitých úsecích zpomalit a najít si to správné bezpečné tempo.
Celkově jsme si během týdne za řídítky Yuki 125 City docela oblíbili! Jasně, italské skútry za sto tisíc působí stylověji, japonské mašiny za sedmdesát tisíc mají větší zrychlení i lepší podvozek… ALE!!! Tenhle povedený sporťáček vypadá krásně, jezdí hodně slušně a stojí jen 28 tisíc! A za to nabízí výbornou užitnou hodnotu, dostatek pohodlí a místa na zavazadla i na tašku pod kolena a hospodárný provoz. Když k tomu připočtete hodně hustou servisní síť Yuki, máte jistotu, že se u této koupě rozhodně nenapálíte.
Pro více informací linkujte web YUKI, na našem facebooku naleznete mnoho zajímavých fotografií z testování.
Autoři testu: FilipT, Jan Altner